آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

کنتاکتور قدرت

در این مقاله قصد داریم به کنتاکتور قدرت بپردازیم، پارس اتوماسیون توانا نمایندگی زیمنس در ایران است و با فروش محصولات کنتاکتور و پی ال سی با بهترین قیمت های موجود در بازار سعی در جلب رضایت شما عزیزان دارد، برای خرید و اطلاع از جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

انواع مختلف کنتاکتور
کنتاکتورهای زیاد و متنوعی با ویژگی ها و قابلیت های خاص وجود دارند. هر کدام از این کنتاکتورها می توانند طیف خیلی زیاد از جریان ها از چند آمپر تا چند هزار آمپر و همینطور بازه بزرگی از ولتاژها از 24 ولت DC تا هزاران ولت را شامل شوند.

از لحاظ اندازه هم انواع متفاوتی دارند. بعضی از کنتاکتورها به قدری کوچکند که در دست جا می شوند. بعضی دیگر مقداری بزرگتر حدودا یک متر و حتی انواع غول پیکر آن ها هم وجود دارد.

تقریبا همان کلید برقی است که ما می شناسیم یعنی وظیفه کلیدزنی را بر عهده دارد. خاموش و روشن کردن مدار کنتاکتورها، در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام با توجه به قابلیت هایشان در کاربردهای خاصی به کار می روند: مثل کنتاکتور قدرت، کنتاکتور فرمان، کنتاکتور خازنی، کنتاکتور تک فاز یا بی صدا

کنتاکتور قدرت در واقع یک نوع خاصی از رله است با این تفاوت که کنتاکتور خیلی قوی تر از رله عمل می کند. کنتاکتور این قدرت را دارد که در مسیر جریان های بالاتری قرار بگیرد.

کنتاکتورها می توانند بسته به نوع و برند آن ها جریان برق تا 8000 آمپر و قدرت بیشتر از 100 کیلو وات را کنترل کنند. اما رله ها فقط در آمپرهای پایین این قدرت رو دارند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۰:۴۶ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)