آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

جرم شهادت دروغ و مجازات آن

 

مجازات شهادت دروغ و كذب به چه صورت است؟ جرم شهادت دروغ و مجازات آن - مجازات شهادت دروغ در دادسرا - شهادت يكي از ادله اثبات دعوا بوده و به اين معنا بوده كه فردي كه نسبت به حقيقت امري اطلاعات شخصي دارد، گواهي داده و براي كشف حقيقت آن را در معرض استفاده ديگران قرار دهد.

شهادت خبري بوده كه به نفع يا به ضرر خبردهنده نيست در واقع به نفع و ضرر ديگران بوده و از اين بابت با ادعا و اقرار تفاوت دارد. در ادامه ضمن معرفي دلايل اثبات دعوا به خصوص علت شهادت شهود پرداخته و ويژگي ها و مجازات جرم شهادت دروغ بيان مي شود.

مجازات شهادت دروغ و كذب به چه صورت است؟ جرم شهادت دروغ و مجازات آن - مجازات شهادت دروغ در دادسرا
شهادت، اطلاعات يك فرد خارج از دعوا بوده كه موضوع مورد ادعا را ديده يا شنيده يا در صورتي كه از موارد ديدني و شنيدني نباشد، از آن آگاه شده مي باشد. يعني شخصي از واقعه اي جزيي يا كلي كه ميان 2 يا چند نفر صورت گرفته است، در دادگاه خبر دهد يا اطلاع رساني كند. مطابق ماده 1285 قانون مدني ادله اثبات دعوي عبارت هستند از:

اسناد كتبي
اقرار
امارات
شهادت
قس
در دعاوي مدني تعداد و جنسيت گواه، همينطور تركيب گواهان با سوگند به ترتيب ذيل است:

اصل طلاق و اقسام آن و رجوع در طلاق و هم دعاوي غيرمالي از قبيل مسلمان بودن، بلوغ، جرح و تعديل، عفو از قصاص، وكالت، وصيت با گواهي دو مرد.

دعاوي مالي يا آنچه مقصود از آن مال است؛

از قبيل دين، ثمن بيع، معاملات، وقف، اجاره، وصيت به نفع مدعي، غصب، جنايات خطايي و شبه عمد كه باعث ديه است با گواهي دو مرد يا يك مرد و دو زن. اگر براي خواهان امكان اقامه بينه شرعي نباشد مي تواند با معرفي يك گواه مرد يا دو زن به ضميمه يك سوگند ادعاي خود را اثبات كند. در موارد مذكور در اين بند، ابتدا گواه واجد شرايط شهادت مي دهد، بعد سوگند توسط خواهان ادا مي شود.

اصل نكاح با گواهي دو مرد و يا يك مرد و دو زن.

با اين كه شهادت يك علت به شمار مي آيد اما قاضي يا دادرس مختار است آن را بپذيرد يا رد كند. چون امكان دارد قاضي احراز كند كه شهادت  واجد شرايط قانوني مورد نظر نيست. اداي سوگند، مقدمه «شهادت» بوده و دادگاه مي تواند با توجه به اهميت موضوع فرد را به اداي سوگندهاي مختلفي ملزم كند.

دعاوي كه اطلاع بر آن ها به طوري معمول در اختيار زنان است

از قبيل ولادت، با گواهي چهار زن، دو مرد يا يك مرد و دو زن.

آثار شهادت كذب
هرگاه كسي باعث ورود خسارت شود، بايد آن را جبران كند. در شهادت كذب هم شهود بايد خسارت زيان ديده را جبران كنند.
مجازات سه ماه و يك روز تا دو سال حبس يا يك ميليون و 500 هزار تا 12 ميليون ريال جزاي نقدي
شهادت دروغ باعث بطلان حكم بوده و هر حكمي كه بر اين اساس صادر شود، بلااثر مي باشد.
در صورتي كه شاهد پس از اتيان سوگند شهادت دروغ دهد با احراز اين موضوع براي دادگاه، مجازات سوگند و شهادت دروغ قابل جمع مي باشد. همينطور در صورتي كه شهادت دروغ درباره حدود، قصاص يا ديات باشد، قاعده جمع مجازات ها اعمال مي شود.
در امور كيفري يكي از جهات درخواست تجديد نظر دروغ بودن شهادت شهود مي باشد.
مجازات شهادت دروغ در صورت اثبات در دادگاه، سه ماه و يك روز حبس و يا يك ميليون و پانصد هزار تا دوازده ميليون ريال جزاي نقدي مشخص شده. موضوع شهادت از ديدگاه قانون و شريعت بسيار حائز اهميت بوده و در سرنوشت دعاوي مطروحه و آراي صادره از دادگاه ها بسيار تاثير گذار خواهد بود.

تصور كنيد دعوايي در دادگاه مطرح گرديده و دادگاه براي اثبات موضوع و كشف حقيقت به شهادت شهود نياز دارد. حال يكي از افراد تعرفه شده به دروغ شهادت مي دهد و دادگاه هم با توجه به شهادت كذب او راي خود را صادر مي كند. وكيل آنلاين مجموعه ساوا اپ جهت ارائه خدمات تخصصي وكالت و مشاوره حقوقي و كيفري توسط وكلاي پايه يك دادگستري، كاملا دركنار شماست.

مجازات شهادت دروغ
شهادت دروغ يا شهادت كذب به اين معنيست كه شهود و مطلعين در خصوص موضوعي كه در دادگاه مطرح شده، به دروغ و خلاف واقع شهادت دهند، به طوري كه شهادت آن ها به ضرر يا به نفع يكي از طرفين دعوي باشد. البته شهادت كذب را مي توان از منظر وارد آمدن خسارت به يكي از طرفين دعوي هم مورد بررسي قرار داد.

در هر صورت در صورتي كه در محضر دادگاه و يا در روند رسيدگي به يك پرونده شاهد به دروغ و يا خلاف واقع اظهارات خود را مطرح كند كه در صدور راي پرونده موثر است، با توجه به قانون مجازات اسلامي مجرم به شمار مي آيد.

در رابطه با مجازات شهادت دروغ قانون شرايط خاصي را در نظر گرفته. با توجه به ماده 650 قانون مجازات اسلامي مجازات شهادت دروغ در دادگاه و نزد مقامات رسمي قضايي سه ماه و يك روز حبس و يا يك ميليون و پانصد هزار تا دوازده ميليون ريال جزاي نقدي است.

در اين ميان موضوع شهادت بسيار حائز اهميت بوده و در ميزان مجازات دادگاه تاثيرگذار خواهد بود. از سوي ديگر بايد به علل شهادت دروغ هم توجه داشت.در اين ميان مساله بسيار مهم،جبران خسارت مي باشد. خسارتي كه در اثر شهادت دروغ به هريك از اصحاب دعوي وارد مي شود بايد جبران شود و مطابق قانون براي آن تصميم گيري خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۷:۰۹ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد تلفن ويپ تصويري

به راهنماي خريد تلفن ويپ تصويري نياز داريد؟ در ابتدا مي خواهيم نگاهي به تاريخچه تلفن تصويري بياندازيم. تلفن تصويري به خاطر نياز به صدا و تصوير همزمان به صورت ابتدايي ساخته شد و تصاوير به صورت تك فريم بودند و هر چند ثانيه يكبار تصاوير تغيير مي كردند. در نهايت يك نسخه به موقع طراحي شد كه تصاوير را به صورت واقعي ضبط مي كرد و در نهايت طي سال هاي 1950 تا 1990 تبديل به ويدئو كنفرانس شد.

 


تلفن تصويري ويپ يا گوشي هاي تصويري كه داراي صفحه نمايش و دوربين براي انتقال تصاوير در شبكه و اينترنت مي باشند دستگاه هايي مي باشند كه مثل تلفن هاي معمولي مي باشند اما از پروتكل IP براي انتقال صدا و تصوير استفاده مي كنند.

 


تلفن ويپ تصويري، يك سيستم ارتباطي است كه از طريق اينترنت فراهم مي شود و امكان برقراري تماس هاي صوتي و تصويري را بين دو يا چند شخص فراهم مي كند. در اين سيستم، تماس ها به صورت ديجيتال و با استفاده از پروتكل اينترنت (IP) برقرار مي شوند و تصوير و صدا با استفاده از دستگاه هاي مرتبطي نظير دوربين و هدفون يا بلندگوي ويپ منتقل مي شوند. تلفن ويپ تصويري امكاناتي مانند تماس هاي چندگانه، انتقال فايل، قابليت نمايش تصاوير و ويدئوها، مشاهده تاريخچه تماس ها و غيره را فراهم مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۳:۰۹ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

عبارت هاي كاربردي در ارتباط با گوشي تلفن ويپ

عبارت هاي كاربردي در ارتباط با گوشي تلفن ويپ يا تلفن شبكه اي به صورت ويژه به تصويري از خدمات ارتباطي (مانند صوت، فكس، پيامك و پيام رساني صوتي) بر بستر شبكه عمومي در مقابل شبكه تلفني سوئيچ شده عمومي (PSTN) اشاره دارد و شامل سيگنال دهي، راه اندازي كانال، ديجيتال سازي سيگنال هاي صوتي آنالوگ و كدگذاري است.

زماني كه بخواهيد با شخصي با كمك بستر MSN مكالمه كنيد طرف ديگر مكالمه هم نيازمند MSN است. اين موضوع درباره Yahoo Messanger و Skype هم وجود دارد. اين برنامه ها از سامانه هاي خاص خود استفاده مي كنند كه به شكل آزاد وجود ندارد و به آساني با ديگر سامانه ها يكپارچه نمي شوند.

ويپ واقعي بر مبناي سامانه SIP قرار دارد كه يك استاندارد شمرده مي شود كه در اين بستر هر دستگاهي كه با پروتكل SIP سازگاري داشته باشد قابل استفاده بوده و حتي نيازي به استفاده از يك كامپيوتر شخصي نداريد.
هر تلفني كه از پروتكل SIP پشتيباني مي كند مي تواند با تلفني ديگري با اين قابليت بر بستر شبكه صحبت كند و به سخت افزار اضافي يا حتي ارائه دهندگان خدمات تلفني هم نياز نداريد. فقط كافيست SIP Phone خود را به شبكه متصل كرده، آن را پيكر بندي كنيد و بعد شماره تلفن شخص مورد نظر خود را در بستر شبكه شماره گيري كنيد.

در تلفن ويپ صدا به بسته هايي از داده همانند فايل هاي كوچك تبديل مي شود و بعد با كمك شبكه به گيرنده ارسال شود و در سمت وي به صدا كدگشايي مي شود. براي اين كه اين عمليات سريع تر انجام شود بسته ها قبل از ارسال مثل زيپ كردن يك فايل فشرده مي شوند. براي خريد خط تلفن ويپ مي توانيد با ما در نت يك در تماس باشيد تا راهنمايي كاملي ارائه كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۷:۰۰ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)