آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

مراحل شكايت از شوهر براي كتك زدن

مراحل شكايت از شوهر براي كتك زدن چيست؟ مراحل شكايت از شوهر:در مواقعي كه ضرب و شتم باعث آسيب شخص مقابل نگردد. و آثاري از آن بر بدن فرد نمانده باشد، مجازاتي در پي ندارد. ولي اگر كه اين ضرب و شتم به طور عمدي باشد. و شاكي رضايت ندهد، مرتكب با در نظر گرفتن. نظر قاضي پرونده محكوم به مجازات تعزيري خواهد شد.

حال چنانچه در اثر ضرب و جرح عمدي مرتكب، شخص مقابل دچار آسيب، شكستگي يا از كار افتادگي اعضا گرديده باشد. يا يكي از حواس پنجگانه او ناقص گرديده باشد. علاوه بر اين در مواقعي كه فرد بر اثر ضربه دچار زوال عقل گردد، مرتكب قصاص خواهد شد. در مواقعي كه با وجود چنين صدماتي امكان قصاص وجود نداشته باشد. و عمل وي سبب اختلال در نظم جامعه گرديده باشد. مرتكب در صورت تقاضاي فرد صدمه ديده. محكوم به پرداخت ديه خواهد شد.

چنانچه مرتكب با بهره‌گيري از چاقو، اسلحه و امثال آنها سبب آسيب گردد. ولي آسيب از انواع در مورد قبل نباشد، مرتكب محكوم به مجازات مقرر مي‌شود. بهتر است يك بهترين وكيل ديه پيدا كنيد تا به شما كمك كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۸:۱۲ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

كارايي پي ال سي زيمنس در صنايع

كارايي پي ال سي زيمنس در صنايع چيست؟ چرا بايد براي خريد پي ال سي زيمنس هزينه كنيم؟ دلايل استفاده از PLC زيمنس چيست؟ نمايندگي زيمنس پارس اتوماسيون توانا شما را به مطالعه اين مطلب دعوت مي كند. با ما همراه باشيد و از مطالب مفيد و مختصري كه در اختيارتان قرار داده ايم استفاده كنيد.

پي ال سي زيمنس يكي از شركت هاي معتبر در زمينه فناوري و اتوماسيون صنعتي است و در صنايع مختلف عملكرد بسيار خوبي دارد. برخي از كارايي هاي اين شركت در صنايع عبارتند از:

صنعت برق: پي ال سي زيمنس در زمينه توليد و توزيع برق، ايستگاه هاي تقويت برق، توليد كننده هاي برق و سيستم هاي كنترل برق فعاليت مي كند.
صنعت نفت و گاز: اين شركت در زمينه توليد و نصب تجهيزات اتوماسيون و كنترل براي صنايع نفت و گاز فعاليت مي كند. اين تجهيزات شامل سيستم هاي توزين، مانيتورينگ، كنترل فرآيند و اتوماسيون صنعتي است.
صنعت خودرو: پي ال سي زيمنس در زمينه توليد تكنولوژي هاي مرتبط با صنعت خودرو، مانند سيستم هاي كنترل موتور، سيستم هاي اتوماسيون خودرو و سيستم هاي انرژي خودرو فعاليت مي كند.
صنعت فولاد: اين شركت در زمينه توليد و نصب تجهيزات كنترل فرآيند، تجهيزات اندازه گيري و سيستم هاي اتوماسيون براي صنايع فولاد فعاليت مي كند. كارايي پي ال سي زيمنس در صنايع
صنعت شيميايي: پي ال سي زيمنس در زمينه توليد و نصب تجهيزات كنترل فرآيند، سيستم هاي اتوماسيون و سيستم هاي اندازه گيري براي صنايع شيميايي فعاليت مي كند.
صنعت فرآوري غذا: اين شركت در زمينه ارائه تجهيزات اتوماسيون و كنترل فرآيند براي صنايع فرآوري غذا فعاليت مي كند. اين تجهيزات شامل سيستم هاي مانيتورينگ، اتوماسيون خطوط توليد و سيستم هاي كنترل فرآيند است.
به طور كلي، پي ال سي زيمنس با تجربه و تخصص خود در زمينه فناوري و اتوماسيون صنعتي، در صنايع مختلف مي تواند بهبود عملكرد و بهره وري را ارتقا دهد.


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۵:۵۵ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

چگونگي اثبات ضرب و جرح بدون شاهد

در اين مطلب به چگونگي اثبات ضرب و جرح بدون شاهد مي پردازيم، بسياري از مردم براي بروز خشم و عصبانيت، با از دست دادن كنترل خود با يك ديگر گلاويز شده و منجر به دعواهاي همراه با ضرب و جرح مي شوند. بعد از اينگونه منازعات شايع است فرد دچار جراحت براي شكايت به دادگاه رجوع كرده و نيازمند دريافت مشاوره حقوقي ضرب و شتم شوند. در دادگاه براي رسيدگي به شكايت ابتدا بايد وقوع ضرب و جرح توسط فرد مورد شكايت قرار گرفته اثبات شود.

در اغلب موارد شهادت شهود از دلايل اثبات به حساب مي آيند. دلايل اثبات جرم ضرب و جرح ساختگي يا واقعي، مي تواند شامل اقرار، شهادت شهود، سوگند يا قسامه و علم قاضي باشد. اما استناد به هر يك از دلايل مذكور براي اثبات ضرب و جرح شرايط خاص خود را دارد.

چگونگي اثبات ضرب و جرح بدون شاهد

چگونگي اثبات ضرب و جرح
اولين روش اثبات جرم ضرب و جرح، استناد به اقرار خود فرد است ؛ يعني اينكه خود فرد متهم در دادگاه يك مرتبه اقرار كرده باشد كه نسبت به ديگري مرتكب جرم ضرب و جرح شده است. در اين صورت، اقرار فرد بر عليه خود نافذ بوده و به استناد اين اقرار، مي توان حكم به مجازات او به خاطر جرم ضرب و جرح صادر كرد كه در مقاله اي به توضيح اعتبار اقرار در امور كيفري پرداخته شده است.

دومين روش اثبات جرم ضرب و جرح، شهادت بوده كه به صورت كلي يكي از مهم ترين روش ها و دلايل اثبات جرم ضرب و جرح و ديگر جرايم ديگر را تشكيل مي دهد. استناد به شهادت شهود براي اثبات ضرب و جرح به اين صورت بوده كه دو مرد عادل شهادت بدهند كه ارتكاب جرم ضرب و جرح توسط متهم را مشاهده كرده و در دادگاه اين موضوع را بيان نمايند.

سومين روش اثبات جرم ضرب و جرح در دادگاه، سوگند و قسامه است. قسامه به معناي سوگند خوردن اقوام و خويشاوندان شاكي بوده و در مواردي مطرح مي شود كه دليل ديگري براي اثبات جرم ضرب و جرح در پرونده موجود نباشد.

البته براي استناد به قسامه در امور كيفري براي اثبات ضرب و جرح، بايد اصطلاحا لوث وجود داشته باشد ؛ يعني اينكه قرائن و امارات و مداركي در پرونده وجود داشته باشد كه قاضي به استناد آن ها به ظن قوي دست پيدا كرده باشد كه متهم، مجرم است.

امكان دارد اين سوال مطرح شود كه چند قسم يا سوگند بايد ارائه شده باشد تا از طريق آن قسامه اثبات شود؟ در پاسخ به اين سوال خواهيم گفت كه نصاب قسامه براي اثبات ضرب و جرح بستگي به ميزان آسيب وارد شده در جرم دارد. يعني در صورتي كه ضرب و جرح ديه اي معادل ديه كامل انسان داشته باشد، 6 قسم لازم دارد تا اثبات شود. در صورتي كه ديه، به ميزان پنج ششم ديه كامل باشد، 5 قسم كافيست.

در صورتي كه ديه مشخص شده براي ضرب و جرح، دو سوم ديه كامل انسان باشد، تعداد 4 قسم نياز است، در صورتي كه ديه ضرب و جرح، يك دوم ديه كامل باشد، 3 قسم و در صورتي كه ديه ضرب و جرح، يك سوم ديه كامل باشد، 2 قسم و در صورتي كه يك ششم ديه كامل يا كمتر از آن باشد، با 1 قسم يا قسامه هم جرم ضرب و جرح قابل اثبات خواهد بود.

چهارمين روش اثبات ضرب و جرح علم قاضي است. به استناد قانون مجازات اسلامي اگر قاضي طبق شواهد و مدارك موجود در پرونده به اين علم برسد كه جرم ضرب و جرح رخ داده است، مي تواند حكم به مجازات صادر كند ؛ البته علم قاضي به عنوان يكي از دلايل ثابت كننده جرم ضرب و جرح بايد متكي به شواهد و قرائني مثل نظريه كارشناسي پزشكي قانوني، شهادت گواهان، فيلم و عكس و مسائلي از اين قبيل باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۹:۴۰ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)