آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

انواع آسانسور کششی

همانطور که اشاره شد، دو نوع اصلی برای آسانسورهای کششی می توان متصور شد که به نام های دنده ای (Geared) و بدون دنده (Gearless) شهرت دارند.

آسانسور کششی گیربکس دار
آسانسورهای کششی دنده ای (Geared) از آسانسورهای می باشند که به وسیله گیربکس به موتور متصل می شوند و با چرخ سیم بکسل را به حرکت در می آورند. این آسانسورها قادرند که به سرعتی بین ۱/۷ تا ۲/۵ متر بر ثانیه دست یابند.

حداکثر مسافتی که آسانسورهای کششی دنده ای می توانند طی کنند حدود ۷۶ متر است؛ پس این از آسانسورها برای ساختمان های کوتاه تا نیمه مرتفع مناسب می باشند.

حداکثر وزنی که آسانسورهای دنده ای می توانند تحمل کنند حدود ۱۳۶۰۰ کیلوگرم است. ناگفته نماند که هزینه نصب این از آسانسورها به نسبت نوع بدون دنده کمتر است.

آسانسورهای کششی بدون گیربکس
در آسانسورهای کششی بدون دنده (Gearless) از آسانسورها از گیربکس استفاده نمی شود و سرعت آن ها می تواند به ۲/۵۳ متر بر ثانیه هم برسد. سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین آسانسور متصل شده و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده است.

سر دیگر سیم بکسل هم به وزنه برای به دست آوردن تعادل و ثبات سیستم مکانیکی وصل شده است. مهمترین کاربری آسانسورهای کششی در ساختمان های مرتفع است. این نوع آسانسورها هزینه اولیه نصب و راه اندازی بالا و هزینه نگهداری متوسطی دارند و در مقایسه با انواع دنده ای انرژی بیشتری صرف می کنند.

آسانسور کششی بدون موتورخانه
آسانسورهای بدون موتورخانه، به طور معمول جزء آسانسورهای کششی محسوب می شوند که در بالای چاهک آسانسور دیگر خبری از اتاقک مخصوص موتور نیست.

در این نوع از سیستم های کششی، موتور در بالای سر چاهک قرار ندارد و در روی خود کابین تعبیه شده است که برای سرویس آسانسور هم از همان کابین قابل دسترس است. موتور در این نوع سیستم از موتور های دو نوع دیگر بسیار کوچک تر است.

 

آسانسور کششی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۴:۴۴ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)