آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

انواع سوئيچ سيسكو

سيسكو برترين برند سوئيچ ‌هاي شبكه در دنياست و خود اين شركت بسياري از استاندارد هاي سوئيچينگ در دنيا را طراحي كرده است؛ پس سوئيچ سيسكو معتبرترين و بهترين و برترين انتخاب در اين زمينه است. به‌طوركلي مي‌توانيم سوئيچ سيسكو را به يك وسيله ارتباط از راه دور تعريف كنيم كه مي‌تواند پيام‌ ها را از وسيله‌اي كه به آن وصل است دريافت كند و به‌صورت ايمن براي دستگاه هدف ارسال كند. سوئيچ يك وسيله هوشمند است كه در بيشتر شبكه ‌هاي محلي مدرن و به‌ طوركلي شبكه ‌هاي محلي نقش كاملي را اجرا مي‌كند و البته خوب است بدانيم كه معمولاً شبكه‌ هاي بزرگ و متوسط داراي يك يا چند سوئيچ مديريت ‌شده‌اند.

Nexus: در ديتا سنتر‌ها براي ايجاد اتصال و ارتباطات شبكه از اين سوئيچ استفاده مي‌شود چون به‌طوري طراحي‌شده است كه مي‌تواند به‌خوبي نياز اين‌گونه مراكز را برطرف كند.
Nexus 9000 : اين سري براي اتصال و انتقال داده با تاخير بسيار كم در مركز داده است؛ كه در دو حالت software NX-OS و  Application Centric Infrastructure مي‌توانيم نهايت استفاده از ويژگي ‌هاي آن را داشته باشيم.
Nexus 9200: به دليل پيكربندي ثابتي كه در زمان توليد براي آن طراحي‌ شده و قرار گرفته؛  براي پشتيباني از اتصالات  1، 10، 25، 40، 50 و 100 گيگ بر ثانيه به‌ خوبي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
Nexus 9500: اين سوئيچ ‌ها تنوع بسيار بالايي دارند و توانايي پشتيباني از طيف وسيعي از سوئيچ ‌هاي مدولار را دارند كه خود آن‌ ها هم ويژگي‌ هاي مخصوص به خود را دارند.
Nexus 5000: اين سري سوئيچ ‌ها به دليل قابليت‌ هاي بي ‌نظيري كه دارند در بخش مهمي در اجرا و راه ‌اندازي شبكه قرار دارند.
Nexus 3000: اين سري به سوئيچ‌ هاي كم تأخير و سريع معروف است و داراي قابليت ايجاد ارتباطي مطمئن ميان لايه ‌هاي ۲ و ۳ است؛ در سرويس ‌هاي ابري و ديتاسنتر ‌هاي مقياس‌ پذير به بهترين شكل استفاده مي‌شود.
Catalyst: از اين سري در شبكه ‌هاي كاملاً حرفه‌اي و وسيع استفاده مي‌شود چون اين سري از سوئيچ سيسكو عملكردي حرفه‌اي و متفاوت دارد كه هركدام با همان عملكرد مخصوص خود به دنبال هدف‌هاي ويژه‌اي هستند.

Catalyst 9000: درباره سوئيچ سيسكو؛ اين سري سرعت ساخت و ارائه سرويس‌ ها را به حداكثر خودشان مي‌رسانند و طبق UDP و    ASIC شكل ‌گرفته‌اند.
Catalyst 9500: اين سري مخصوصا براي ابر و اينترنت اشيا طراحي‌شده است؛ مي‌تواند اين نام مجاز نمي باشد ،NAT  و 2/3 اين نام مجاز نمي باشد Layer را پشتيباني كند و علاوه بر اين ‌ها مي‌تواند با اتكا به قابليت ‌هاي SD-ACCESS بيشترين و بهترين استفاده را از فناوري‌ هاي Cisco StackWise Virtual داشته باشد.
Catalyst 9400: اين محصول شامل ويژگي از دي اكسس است و در سازمان ‌هايي كه هدف آن ‌ها گسترش و توسعه شبكه هست مورد استفاده است.
Catalyst 9300: اين سري از محصول به دليل داشتن قابليت Stacking پنل جلويي و پشتي به‌ عنوان تنها پلتفرم سوئيچينگ محبوب و بسيار منحصر به ‌فرد است.
Catalyst 6800: از اين سري سرويس براي امن كردن سرويس ‌هاي 10،1و40 گيگابايت بر ثانيه استفاده مي‌شود.
Catalyst 6500: اين سري از سوئيچ‌ ها مقياس و عملكرد قوي دارند كه اين جزء برتري آن‌ها است و از سري سوئيچ‌هاي بك بون پيروي مي‌كنند.
Catalyst 3650, Catalyst 3850: اين دو مدل قابليت استكينگ را دارا مي‌باشند. و مي‌توانند داراي عملكردهاي فراواني از طريق اتصال ‌هاي كابلي و بي‌سيم باشند؛ در اين مدل وجود  اترنت چند گيگابايتي سبب مي‌شود كه با استفاده از آن بهترين عملكرد از خود را به نمايش بگذارد و به خاطر طراحي فوق العادش مي‌تواند از دي ان اس سيسكو و اس دي اكسس بهره‌مند شود.
Catalyst 4500E: اين سري از سوئيچ سيسكو كه به‌صورت مقياس‌پذير طراحي‌شده است، مشهور به هسته ثابت با دسترسي مدولار است.
Catalyst 2960-CX, Catalyst 3560-CX: اين دو مورد به هدف اينترپرايز با تنظيمات ثابت طراحي ‌شده‌اند و مي‌تواند 8 تا 12 گيگابايت در ثانيه سرويس ‌دهي كند به همين خاطر براي اتصالات رايانه‌اي، Wireless Access Point، IP Phone و دوربين ‌هاي مدار بسته مورد استفاده قرار داده مي‌شود.
Catalyst 2960-L:اين سري از جمله سري ‌هاي محبوب سوئيچ سيسكو به شمار مي‌رود كه با تنظيمات 8 تا 48 پورت قابل‌دسترس است و به دليل اينكه نمونه‌هاي 16،8 و 24 پورت آن طراحي بدون فن دارد نگران بخش سخت‌افزاري آن نخواهيم بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۳۳ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

طراحي اپليكيشن چيست

​طراحي اپليكيشن چيست ؟ چرا بايد ايده هاي طراحي اپليكيشن را جدي بگيريم؟ نمي دانيم طراحي اپليكيشن را براي ايده هاي خودتان نياز داريد يا براي كسب و كارتان، اما در هر صورت بايد بدانيد كه ساخت يك اپليكيشن مي تواند به شما براي برندينگ و درآمدزايي كمك زيادي كند، به شرط اين كه درست و حسابي طراحي شود و همه اصول طراحي و ساخت اپليكيشن در آن به درستي رعايت شود. با ما همراه باشيد تا بيشتر در اين باره صحبت كنيم.

اپليكيشن ها براي اين كه نيازهاي ما را برطرف كنند ساخته مي شوند، در واقع وظيفه اصلي اين برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاري براي پيشبرد و ارائه اهداف نرم افزاري در جهت سهولت انجام يك كار مي باشد. به طور خلاصه برنامه نويس هاي اپليكيشن براي ايجاد نياز يا پاسخ به يك نياز، با تركيب منابع سخت افزاري و نرم افزاري، اپليكيشن هاي متنوع و خلاقانه اي توليد و آن را ارائه مي كنند و در ازاي آن مبلغي قابل توجه به دست مي آورند.

 

مزيت هاي طراحي اپليكيشن چيست ؟
هم اكنون با گسترش و توسعه خدمات اينترنتي و مبتني بر وب، علي الخصوص در يكي دو سال گذشته با وجود بيماري كرونا و با توجه به تعطيلي خيلي از كسب و كار هاي حضوري، بسياري از مشاغل جاي خود را به نمونه هاي اينترنتي خود داده اند. به طور مثال خريد از فروشگاه هاي اينترنتي ديگر جاي خريد از مغازه ها را گرفته اند، تاكسي هاي اينترنتي جاي آژانس ها را پر كرده اند و بسياري نمونه هاي ديگر.

پس با اين وجود اگر شما خواننده گرامي و ارجمند اين مطلب به دنبال رونق كسب و كار خود هستيد، حتماً بايد به فكر ايجاد بخشي اينترنتي براي آن هم باشيد. در ميان بخش هاي مجازي مربوط به كسب و كار ها، از آن جا كه گوشي هاي تلفن همراه گسترش بيشتري نسبت به كامپيوتر ها در ميان اقشار جامعه داشته اند و تقريباً مردم از هر سني يك گوشي هوشمند همراه خود دارند، ساخت و طراحي اپليكيشن كسب و كارتان در بستر گوشي هاي تلفن همراه از تمام بخش هاي ديگر داراي اهميت بيشتري مي باشد.

خريد آسان
اگر اپليكيشن شما طوري طراحي شده باشد كه به درگاه پرداختي مستقيم بانكي متصل شود، مشتريان به خريد علاقه مند تر مي شوند. زيرا خريد از اپليكيشيني كه اطلاعات كامل را در خود جا داده، سبد خريد دارد و به درگاه پرداختي هم متصل مي شود، آسان تر و در دسترس تر از خريد با وب سايت است. طراحي اپليكيشن چيست

دسترسي سريع و آسان
اپليكيشن ها دسترسي بسيار سريع تر و آسان تري نسبت به استفاده از مرورگر براي كاربران به وب سايت شما ايجاد مي كند. زماني كه شخصي مي خواهد آدرس وب سايت شما را در مرورگر گوشي تلفن همراه باز كند، ابتدا بايد آدرس را پيدا كند، سپس آدرس را وارد كرده و بعد از آن سايت را باز كند. اما باز كردن اپليكيشن و مشاهده اطلاعات به روز، كمتر از يك ثانيه طول مي كشد و دسترسي بسيار سريع تر و آسان تري را براي مشتريان ايجاد مي كند. اين باعث مي شود كه افراد پيگيري بيشتري در بازديد از وب سايت شما داشته باشند. طراحي اپليكيشن چيست

كاهش هزينه ها
اپليكيشن ها با ايجاد دسترسي سريع و آسان به جديدترين اخبار و اطلاعات وب سايت، باعث كاهش نياز به اطلاع رساني مي شوند. در نتيجه هزينه هاي پيامك، ايميل، خبرنامه، پاسخگويي هاي تلفني و … كم خواهد شد. همينطور اغلب اپليكيشن ها امكان ارسال نوتيفيكيشن دارند و مي توانيد تخفيف هاي ويژه، محصولات جديد و امكانات خاص را براي مشتريان نمايش داده و آن ها را براي بازديد يا خريد از وب سايتتان ترغيب كنيد.

يك يادآوري ثابت براي كسب و كار شما
هم اكنون افراد به صورت دائمي در حال استفاده از گوشي تلفن همراهشان هستند. زماني كه كاربران اپليكيشن وب سايت شما را نصب مي كنند، برند شما هميشه در برابر ديد آن ها خواهد بود. اين امر باعث افزايش ميزان وفاداري مشتريان مي شود و برندتان را تقويت مي كند. اپليكيش در يادآوري و تقويت برند تاثير خيلي بيشتري نسبت به ثبت آدرس وب سايت توسط مشتريان در نشانگر مرورگرهايشان دارد. طراحي اپليكيشن چيست

انواع موضوع هاي مطرح براي طراحي اپليكيشن

اپليكيشن ها به طور كلي به چند دسته بسيار مهم تقسيم مي شوند:

برنامه هاي آب و هوا، آشپزي و رستوران، آموزشي، ارتباطي، امور مالي، پزشكي، تناسب اندام، خريد، رفت و آمد، سبك زندگي، سفر، شبكه هاي اجتماعي، شخصي سازي، عكاسي و ويدئو، كتاب ها و مطبوعات، كودك، مذهبي، موسيقي و ورزشي و …

ايده براي ساخت اپليكيشن اندرويد نداريد؟

دوست داريد يك اپليكيشن بسازيد اما ايده اي نداريد؟ در اين صورت بايد دنبال يك مشكلي بگرديد كه همه يا جامعه اي از افراد با آن دست و پنجه نرم مي كنند. مثل خيلي از اين اپليكيشن هايي كه در كافه بازار يا گوگل پلي مي بينيد.

وقتي به اطراف خود نگاه مي كنيد، همه محصولات و خدماتي كه استفاده مي كنيد همه براي حل يك مشكل ايجاد شده اند. مثلا ماشين براي اين ايجاد شده كه ما سريعتر از يك مكان به مكان ديگري برويم. يا موبايل براي اين است كه ما بتوانيم ارتباطات خودمان را بيشتر كنيم و خلاصه هر چيزي كه الان دور و ور شماست به يك دليلي و براي حل يك مشكلي از ما ايجاد شده مي باشد. طراحي اپليكيشن چيست

پس اگر دنبال ساخت برنامه اندرويد يا ios هستيد و ايده براي ساخت اپليكيشن موبايل نداريد بايد به دنبال مشكلاتي در زندگي روزمره خود باشيد و آنها را ليست كنيد. وقتي كه اين ليست شما جمع آوري شد آنهايي كه عملي شدني و منطقي هستند را الويت بندي كنيد و براي شروع به اين فكر كنيد كه چطوري مي توانيد با ساخت اپليكيشن آن را حل كنيد! طراحي اپليكيشن چيست

طراحي اپليكيشن چيست

هزينه طراحي اپليكيشن به چه مواردي بستگي دارد؟
طراحي و برنامه نويسي اپليكيشن هاي تلفن همراه، هميشه امري دشوار بوده و فرايند پيچيده اي دارد كه بسته به نوع امكانات درخواستي كارفرما و مدت زمان مورد نياز براي طراحي، هزينه طراحي اپليكيشن محاسبه شده و به كارفرما اعلام ميشود اما در زير تعرفه ها بر اساس قيمت پايه اپليكيشن موبايل براي هر بخش نوشته شده است كه بر اساس نيازهاي شما و همينطور ميزان حجم كار و … افزايش خواهد يافت و در صورت توافق، هزينه طراحي اپليكيشن بصورت فاز بندي از كارفرما دريافت مي شود . طراحي اپليكيشن چيست

هزينه ساخت اپليكيشن فروشگاهي

طراحي اپليكيشن فروشگاهي يكي از اقداماتي است كه به كمك آن مي توانيد فروش خود را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. طراحي فروشگاه اينترنتي با معرفي بهينه محصولات و خدمات، ارتباط موثر با مشتري، ارائه امكانات و تخفيف هاي ويژه و… مي تواند جلب حداكثري رضايت مخاطبين را براي شما به ارمغان بياوريد. هرچه امكانات و قابليت هاي فروشگاه اينترنتي شما گسترده ترباشد شما ملزم به پرداخت هزينه ساخت اپليكيشن فروشگاهي بيشتري خواهيد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۷:۵۷ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

تعداد پورت‌ سوئيچ شبكه سيسكو

​يكي ديگر از ويژگي هاي مهم يك سوئيچ سيسكو كه هنگام انتخاب آن ها بايد به اين ويژگي دقت داشته باشيد، تعداد پورت هاي سوئيچ شبكه آن است. بسته به مقياس شبكه ما به پورت هاي بيشتري نياز داريد. يعني هرچه شبكه شما بزرگ‌تر باشد به سوئيچ با پورت ‌هايي با تعداد بيشتر نياز داريد. سوئيچ هاي با پيكربندي ثابت معمولاً با 5، 8، 10، 16، 24، 28، 48 يا 52 پورت قابل خريد هستند.

انتقال برق از طريق اترنت PoE
PoE مخفف كلمه Power over Ethernet بوده و سوييچ هاي سيسكو بر اساس تكنولوژي poe فعاليت مي كنند. پس سوئيچ شبكه سيسكو poe يكي از گونه هاي سوييچ در شبكه به حساب مي آيد كه برق و ديتا در يك كابل منتقل مي شوند؛ يعني ديتا به صورت موازي يا برق به گيرنده كاربر مي رسد. انعطاف‌پذيري يك از ويژگي هاي بسيار مهم سوييچ هاي PoE معرفي مي شود.

سوييچ هاي شبكه اي كه از قابليت PoE استفاده مي كنند براي دستگاه هاي ريموت كه امكان دسترسي به منبع برق را ندارند كاربردي به حساب مي آيد مثل remote WiFi router و IP phone، wireless Access Point ها و ديگر موارد.

قابليت PoE يك ويژگي مهم براي انتقال نيروي برق  مورد نياز براي دستگاه هايي مانند تلفن اي پي، دوربين هاي نظارتي و تحت شبكه و… با استفاده از كابل است. اين ويژگي در سوئيچ هاي سيسكو به شما اين امكان را مي دهد كه نقاط پاياني و ديوايس ها هاي مختلف را در هر جاي شبكه و حتي درجاهايي با دسترسي دشوار نيز قرار دهيد. اشاره كردن به اين نكته حائز اهميت است كه آيا در شبكه دستگاه هايي را كه قرار مي‌دهيد به PoE نياز دارند يا ندارند بر همين اساس شما بايد تصميم بگيريد كه يك سوئيچ شبكه سيسكو با ويژگي PoE انتخاب كنيد يا نكنيد.

كاربرد سوئيچ شبكه سيسكو
يك سوئيچ شبكه سيسكو قابليت هاي فراواني را در حوزه شبكه ارائه مي كند و نقش بزرگي را در يك شبكه ‌ايفا مي‌كنند. اين سوئيچ ها را مي‌توان به آساني به دستگاه هايي كه نياز داريد و يا وسايل جانبي مختلف وصل كرد و آن دستگاه را به شبكه متصل كرد.

همچنين اين سوئيچ هاي شبكه مي توانند روي ارتباطات بيشتري فعاليت داشته و شبكه بي‌سيم باكيفيتي را به كاربران ارائه كنند. اصل كاربرد سوئيچ هاي سيسكو در راه اندازي شبكه هاي بي‌سيم است كه با استفاده از آن ها مي‌توان ديوايس ها يا دستگاه هاي مختلفي را به هم متصل كرد و يك شبكه بي‌سيم بسيار بزرگ و مطمئن را تشكيل داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۴:۲۹ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

هدف از طراحي اپليكيشن خدماتي چيست؟

دنياي رقابتي امروز استفاده بهينه از آخرين فناوري هايي را مي طلبد كه مي توانند در ارائه خدمات و توليد محصولات و به طور كلي هر گونه فعاليت سازماني اثر بگذارند، و طراحي اپليكيشن خدماتي ماحصل اين دستاورد هستند.

تقويت برند خدمات: امروزه بازاريابي از طريق شبكه هاي اينترنتي و مجازي حرف اول را در ارائه خدمات و محصولات مي زند، به طوري كه برندينگ كاملا به امكانات ارتباطاتي روز گره خورده است. مشتريان و كاربران نيز اشتياق بيشتري در پيگيري و استفاده از خدمات از مجاري اينترنتي دارند. گام اول در بازاريابي اينترنتي را وبسايت ها و وبلاگ ها گذاشتند، پس از آن شبكه هاي مجازي رونق پيدا كردند و امروزه در كنار اين امكانات، اپليكشن هاي خدماتي نيز ايفاي نقش مي كنند. تقويت برند، ترويج خدمات و جلب نظر كاربران براي استفاده از خدمات سازمان از جمله اهدافي است كه از طريق اپليكيشن هاي خدماتي پيگيري مي شوند.
برقراري سازمان ارتباطي با مشتريان: برقراري ارتباط مستمر با مشتريان و تبديل سازمان و مشتريان به يك جامعه از جمله اهدافي است كه هر سازماني به دنبال آن است و اپليكيشن خدماتي در اين زمينه بسيار ياري رسان است. خدمات سريع، ايجاد بانك اطلاعاتي مشتريان، برقراري سيستم هاي دريافت بازخورد، ارسال نوتيفيكيشن و اطلاع رساني مستمر به مشتريان در خصوص خدمات و محصولات و قابليت هاي جديد و از اين دست امكانات، در واقع يك جامعه تجاري مي سازد كه در آن ضمن يك فرايند مشاركتي، مشتريان و سازمان در ارتباط تنگاتنگ قرار مي گيرند.
استفاده از فناوري هاي روز جهت تجارت: امروزه فناوري هاي ارتباطاتي به صنعت، تجارت و خدمات گره خورده است و همه سازمان ها مي كوشند با بهره گيري از امكانات ارتباطاتي روز، فرايندهايشان را ارتقا دهند. اهميت امر از اين رو افزون مي شود كه پي به مزاياي و كاربردهاي جهان ارتباطاتي مجازي امروز براي سازمان ها ببريم كه اپليكيشن خدماتي يكي از آن هاست. پس يكي از اهداف استفاده از اپليكيشن خدماتي بهره گيري بهينه از امكانات روز جهاني براي ارتقاي خدمات است.
تسهيل خدمات به مشتري: مشتريان ترجيح مي دهند خدمات مورد نظر خود را در كمترين زمان، با كمترين هزينه و بدون تقبل دردسرهاي ناشي از مراجعات حضوري دريافت كنند. اپليكيشن هاي خدماتي مقصد خوبي براي رسيدن به اين هدف هستند و با توجه به فراگير شدن اين امكانات سازماني كه از اين امكانات بهره نگيرد، روند افولي پيدا خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۵:۲۹ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)