آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

آموزش ساخت عايق صدا براي اتاق پادكست

توليد محتوا، يكي از روندهاي جديد در زمينه كسب و كار است. با توجه به گسترش شبكه هاي اجتماعي و افزايش دسترسي به اطلاعات، افراد به دنبال استفاده از محتواي مفيد هستند. با توجه به گسترش توجه به محتوا، كسب و كارهاي گوناگون، به توليد محتوا، در انواع قالب ها رو آورده اند. علاوه بر اين، توليد محتوا، كسب و كاري است كه بدون نياز به سرمايه بالا هم مي توان آن را شروع كرد. يكي از قالب هاي پرطرفدار محتوا، پادكست ها هستند كه محتواي مفيد را در قالب صوتي به مخاطب ارائه مي كنند. اما چالشي كه در ضبط پادكست وجود دارد، امكان مزاحت سر و صداهاي موجود در محيط است. در اين مقاله، راهكارهايي را معرفي مي كنيم كه بتوانيد يك اتاق كاملا عايق از صدا درست كنيد تا تبديل به محيطي مناسب براي ضبط پادكست شود.

افزايش حجم ديوار
يكي از راه هاي كاهش ورود سر و صداهاي مزاحم به داخل اتاق، افزايش حجم ديوار است. ديوار، با استفاده از هر وسيله اي كه حجيم تر شود، مي تواند عايق بهتري باشد. براي حجيم تر كردن ديوار، بعد از ساخت، از دو راه مي توانيد استفاده كنيد.

افزايش ضخامت ديوار
اگر امكان ساخت و ساز داريد، يا اين كه اصلا بنايي خانه تمام نشده، مي توانيد ديوار را ضخيم تر بسازيد، يا اين كه مواد عايقي مانند پشم شيشه در لايه هاي ديوار قرار دهيد. اما اگر قصد عايق كردن يك ديوار از پيش ساخته را داريد، دو راه براي ضخيم تر كردن آن پيش رو داريد. يا اين كه يك لايه عايق پشم شيشه، يا پشم سنگ، روي ديوار قرار دهيد و با استفاده از يك لايه نازك تر و لطيف تر مانند كناف، آن را پنهان كنيد.

يك راه ديگر براي انجام اين كار، ساخت يك چارچوب براي ديوار است. سپس مي توانيد چارچوب را به ديوار بچسبانيد، سپس روي چارچوب را با ديوار كاذب بپوشانيد و آن را رنگ كنيد.

افزودن پوشش عايق
استفاده از پنل آكوستيك، يكي از راه هاي عايق صدا ارزان اتاق، پس از تمام شدن ساخت و ساز است. با توجه به ساختار خاصي كه دارند، اين عايق ها هم مي توانند صدايي كه در داخل خود اتاق توليد مي شود، نرم تر كند و هم اين كه از وارد شدن صداهاي مزاحم از خارج اتاق جلوگيري نمايد. نصب اين پنل ها هم نسبتا ساده است. انواع اين عايق ها كه در بازار وجود دارد، معمولا به صورت چسبدار عرضه مي شود. براي نصب آن ها، خودتان هم مي توانيد بدون داشتن تجهيزات خاصي، عايق را روي ديوار بچسبانيد.

از بين بردن لرزش ها
علاوه بر صداهايي كه از جاهاي مختلف ممكن است باعث ايجاد آلودگي صوتي شود، ايجاد لرزش به دلايل مختلف هم مي تواند سبب ايجاد نويز در صداي ضبط شده شود. اين لرزش، مي تواند حتي از راه رفتن روي زمين هم حاصل شود. برزشي كه روي زمين ايجاد مي شود، مي تواند به پايه ميكروفون منتقل شود و روي صداي ضبط شده نويز ايجاد كند. حتي اگر بهترين ميكروفون را هم استفاده كنيد، نمي تواند جلوي صداي لرزش را بگيرد. براي همين، بايد لرزش ها ها را هم از بين ببريد. اگر براي ديوار، از عايق صدا استفاده كنيد، علاوه بر صدا، لرزش ها را هم به خود جذب مي كند. اما براي كف زمين هم نياز به راهكاري داريد.

مخصوصا اگر در خانه اي چند طبقه زندگي مي كنيد، احتمال اين كه از طبقه بالا يا پايين، سر و صدا وارد اتاق شما شود، زياد است. استفاده از موكت هاي با پرز بلند، براي كف اتاق و استفاده از سقف كاذب يا عايق پشم سنگ و پشم شيشه، براي سقف، مي تواند راهكار مناسبي براي جلوگيري از ورود صداهاي مزاحم از طبقات ديگر باشد.

جدا كردن تجهيزات
سر و صدا از طريق ايجاد لرزش مي تواند آلودگي صوتي ايجاد كند.(اگر علاقه مند هستيد مي توانيد مقاله عوارض آلودگي صوتي را مطالعه نمائيد) صداهايي كه در خارج از اتاق توليد مي شوند، با برخورد به ديوار، موجب ايجاد لرزش مي شوند كه مي تواند كار ساخت پادكست را با مشكل مواجه كند. براي همين اگر تجهيزات ضبط صداي خود را از ديوارها و درب دور كنيد، مي توانيد جلوي انتقال اين لرزش ها و ارتعاشات را هم بگيريد.

استفاده از چسب آكوستيك
علاوه بر در و ديوارها، ممكن است برخي منافذ در اتاق وجود داشته باشند كه امكان عبور سر و صدا از آن ها وجود داشته باشد. برخي از اين منافذ عبارتند از منافذ درب و پنجره، يا ترك خوردگي هاي ديوار و … . براي اين كه به طور كامل جلوي عبور صدا را بگيريد، بهتر است كه اين درزها را هم بپوشانيد. گزينه هاي مختلفي براي اين كار پيش روي شما است، اما بهترين راه براي آن، استفاده از چسب آكوستيك است كه مانند پنل، علاوه بر خاصيت عايق، توانايي نرم كردن صدا را هم دارد.

نكات مفيد در ساخت اتاق پادكست
هر چقدر هم كه براي خريد و عايق صدا اتاق هزينه انجام دهيد و بهترين محصولات را خريداري كنيد، باز هم تضميني براي افزايش كيفيت پادكست ضبط شده نخواهد بود. اولين نكته اي كه بايد در نظر داشته باشيد، خريد ميكروفون مناسب است. اتاق شما هر چقدر هم از عايق هاي با كيفيتي ساخته شده باشد و آكوستيك باشد، باز هم اگر صدا را با ميكروفون با كيفيت پايين ضبط كنيد، نتيجه نهايي مناسب نخواهد بود.

https://updeco.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۰:۳۵ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)

انواع پنل عايق صدا

 دوستان عزيز، شركت اپ دكو در طي ساليان دراز فعاليت براي اجراي عايق صدا و همينطور فروش آن ها صدها نمونه كار در اختيار دارد كه در بخش نمونه كارها – پروژه هاي انجام شده از آن ها ديدن كنيد يا با ما تماس بگيريد تا كارشناسان آن ها را براي شما ارسال كنند. عايق صدا ديوار مشترك – عايق كردن اتاق خواب و عايق صدا سرويس بهداشتي، موتورخانه، چيلر، ماينر، اتاق موسيقي، استديو و …. همه را به ما بسپاريد!براي خانه هاي مسكوني و آپارتمان ها، دفتر كار و استوديو مي توان از دو نوع پنل عايق صدا بهره مند شد :

1- عايق صوتي دو طرف صاف
قابل استفاده به عنوان عايق صدا خودرو، ديوار مشترك، عايق صدا سقف آپارتمان، مكان هاي عمومي، پيشگيري از لرزش و صدا در سقف، حذف صداهاي عمومي داخل آپارتمان، قطار، مترو، هواپيما، كانال انتقال هوا، كانال هاي فاضلاب، عايق صدا براي ماينر، عايق صدا درب، عايق شانه تخم مرغي ساده و حرارتي

عايق صدا دو طرف صاف علاوه بر خاصيت صدا گيري، به عنوان عايق حرارتي در سالن ها براي پيشگيري از ورود گرماي خورشيد در فصول گرم و خروج هواي گرم در فصول سرد براي بهينه سازي مصرف انرژي و كاهش هزينه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

2- عايق صوتي شانه تخم مرغي
قابل استفاده براي صداگيري وسايل صنعتي، محفظه توربين، پمپ، ژنراتور، كمپرسور، مكان هاي عمومي مثل سالن هاي آمفي تئاتر، كنسرت و سينماها، استوديو و اتاق ضبط صدا، سالن جلسات و كنفرانس، چاله و كابين آسانسور، عايق صدا ديوار مشترك در آپارتمان، عايق صدا روكار كف

اين نوع از عايق هاي صوتي با توجه به شكل ظاهري شبيه به شانه تخم مرغ در يك سمت خود، به پنل آكوستيك يا عايق صدا شانه تخم مرغي شناخته مي شوند. اين پنل ها طيف گسترده اي از صداها با فركانس هاي بالا را جذب كرده و از پژواك پيشگيري كنند.

به خاطر حالت شش وجهي عايق تخم مرغي سطح مقطع بيشتري كه نسبت به حالت دو طرف صاف دارند، جذب بسياري داشته و به صورت نمايان (Expose) در پروژه ها و در حالتي كه سمت تخم مرغي رو به منبع صوت باشد نصب مي شوند. اگر در ساختماني چند طبقه زندگي مي كنيد كه امكان انتقال صدا از كف يا سقف به طبقه ديگر وجود دارد، مي توانيد از عايق صدا كف ساختمان هم كمك بگيريد.

كليه عايق هاي صدا در آپ دكو وجود دارد، به بخش فروشگاه سايت مراجعه كنيد يا براي خريد حضوري تماس بگيريد.


عايق صوتي اتاق خواب
اگر سروصداي بيرون از خانه شما را اذيت مي كند مي توانيد از عايق صوتي براي اتاق خواب كمك بگيريد. با عايق صوتي اتاق ها مي توانيد از ورود سروصداي بيرون از اتاق جلوگيري كنيد و همچنين مي توانيد از ورود صدا از اتاق به بيرون هم پيشگيري كنيد.

براي عايق كردن اتاق خواب، فوم هاي زيادي وجود دارند كه انتخاب آن ها بستگي به نوع ديوار و موقعيت اتاق خواب دارد. كارشناسان آپ دكو به شما در انتخاب بهترين عايق صدا براي اتاق خواب كمك مي كنند.

عايق صدا استديو
اگر صاحب استديو هستيد يا مي خواهيد يك استديو خانگي بسازيد مي توانيد با ما در آپ دكو همراه شويد تا شما را راهنمايي كنيم. ما با انواع عايق براي استديو ها در كنار شما هستيم.

تجهيزات آكوستيك در آپ دكو با بهترين قيمت به فروش مي رسند. استديو خود را با بهترين پنل هاي ضد صدا تجهيز كنيد!

عايق صدا ديوار مشترك ساختمان
ديوار مشترك خانه خود را به راحتي با عايق هاي صوتي ضد صدا كنيد! اگر يكي از ديوارهاي خانه شما با همسايه يا اتاقي ديگر مشترك است و مي خواهيد از ورود يا خروج صدا پيشگيري كنيد بايد عايق صوتي ديوار مشترك را جدي بگيريد.

عايق صدا ديوار مشترك در آپ دكو با بيشترين كيفيت ممكن وجود دارد. ما دقيقا مي دانيم شما چه مي خواهيد!

عايق صدا موتور خانه
موتور خانه ها اكثرا صداي بسيار زياد و نامناسبي دارند كه اتاق هاي اطراف و همسايه ها را اذيت مي كند. براي آكوستيك كردن اتاق هاي موتورخانه با ما تماس بگيريد و مشاوره رايگان دريافت كنيد.

براي هميشه از شر صداي موتورخانه خلاص شويد. عايق صوتي مخصوص موتورخانه ها را فقط از آپ دكو بخواهيد.

عايق صدا سينما
سينماها هم براي ساخت فضايي آكوستيك به عايق صوتي نياز پيدا مي كنند. براي اجرا و ارسال عايق صدا مخصوص سينما مي توانيد با آپ دكو در ارتباط باشيد. ارسال انواع عايق صوتي به سراسر كشور صورت مي گيرد.

نصب انواع عايق و فوم هاي صوتي براي سينما هم در آپ دكو به صورت كاملا رايگان انجام مي گيرد. همچنين مشاوره رايگان براي خريد بهترين عايق صوتي سينما هم داريم.

عايق صوتي درب
درب خانه يا درب اتاق يكي از اجزايي است كه صدا را از خود عبور مي دهد. اگر درب را عايق كنيد تا حد زيادي مي توانيد جلوي ورود و خروج صدا را بگيريد. آپ دكو با لمسه كوبي درب هاي عادي يا فروش درب هاي ضد صدا در تلاش است با كمترين هزينه ها به شما كمك كند.

عايق صدا براي ماشين – خودرو

يكي ديگز ار انواع عايق صدا كه توسط آپ دكو به بهترين شكل و با مناسب ترين قيمت به فروش مي رسد، عايق صدا براي خودرو است كه به سادگي مي توانيد خودتان هم عمليات نصب را انجام دهيد. اگر هنگام رانندگي صداي بيرون خودرو شما را آزار مي دهد يا به هر دليل ديگري نياز به سكوت بيشتري در فضاي داخل خودرو داريد عايق صوتي ماشين بهترين روشي است كه مي تواند به شما كمك كند.

عايق صدا سرويس بهداشتي
اگر تمايل به عايق كردن سرويس بهداشتي خود داريد، (اغلب افرادي كه سرويس بهداشتي آن ها در پذيرايي است دست به اين كار مي زنند.) مي توانيد از عايق هاي صدايي كه در اين مجموعه به فروش مي رسد استفاده كنيد.

آپ دكو بهترين شر كت فروش عايق صدا بهترين ها را با بهترين قيمت در اختيارتان مي گذارد. فروش به صورت حضوري و آنلاين نيز امكان پذير است و شما مي توانيد با كمترين صرف وقت و هزينه مناسب ترين عايق كاري را داشته باشيد.. براي دريافت مشاوره رايگان نيز تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنيم.

عايق صوتي اتاق فروش – بازاريابي
گاهي شركت ها يا ادارات اتاقي را براي فروش يا بازاريابي در نظر مي گيرند كه در آن بخش كارمندان نياز دارند با صداي محكم و واضح با مشتريان صحبت كنند. گاهي صداي صحبت كردن اين گروه مانع تمركز افراد در گروه هاي ديگر مي شود كه با عايق صدا قابل حل است! به اين صورت كه اتاقي را براي بچه هاي فروش جدا مي كنيد و اقدام به نصب عايق صوتي ديوار مشترك در آن مي كنيد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۸:۱۴ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)