آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

پارک های غرب تهران

در این مقاله از تهران پلاک قصد داریم به معرفی پارک های غرب تهران - مراکز تفریحی غرب تهران -  بهترین پارک های غرب تهران - مراکز گردشگری غرب تهران اشاره کنیم. تهران پلاک یکی از بهترین سایت هایی است که انواع  خانه های یک خوابه و دوخوابه را برای اجاره روزانه - هفتگی در اختیارتان قرار می دهد. برای اجاره سوئیت مبله غرب تهران با ما در ارتباط باشید.

پارک های غرب تهران
بهترین مکان برای فرار از روزمرگی ها، پارک های غرب تهران می باشند. پارک ها مکانی با فضای سبز و دیگر تسهیلات و خدمات اند که برای خلق لحظات شاد و پر انرژی تعبیه شده اند. بطور کلی هر پارک دارای ویژگی خاصی و متفاوتی است.

برخی دارای گونه های گیاهی و فضای سبز خاصی می باشند، برخی دارای مناظر و چشم انداز ویژه ای می باشند و بعضی از آن ها تسهیلات و امکانات خاصی برای سنین مختلف مثلا کودکان یا جوانان ارائه می کنند.

آن چه حائز اهمیت است این بوده که، با آگاهی از امکانات، تسهیلات و ویژگی های هر پارک بتوانیم جهت استفاده و لذت از پارک ها برنامه ریزی کنیم. در این مطلب از تهران پلاک به معرفی پارک های غرب تهران می پردازیم.

پارک جنگلی چیتگر: این پارک با به علت پوشش غنی گیاهی و همچنین وجود بخش هایی چون مسیرهای دوچرخه سواری (کلی و خاص بانوان)، مسیر های کوهستانی، سایت تیر اندازی و سوارکاری، زمین های ورزشی و دیگر اماکن در پارک های مشابه به عنوان یکی از جاهای تفریحی و دیدنی و بهترین پارک های غرب تهران معرفی شده است.

پارک نهج البلاغه: یکی از پارک های غرب تهران بوده که به دهکده گردشگری شهرت دارد از وسط آن رودخانه ای گذر می کند که عامل احداث پل های متعددی برای گردش و گشت و گذار در دو طرف رودخانه است. وجود رودخانه علاوه بر ایجاد آب و هوای مطبوع و خنک در فصل گرم تابستان، جذابیت آن را هم بیشتر کرده است.

پارک نهج البلاغه دارای فضاهای سرسبز و باصفا و چشم اندازهای زیبا و تماشایی است و می توان ساعات و لحظاتی دلنشین و به یادماندنی را در کنار دوستان و خانواده در این بوستان سپری کرد.

پارک نهج البلاغه تهران از آن چیزی که فکر می کنید بزرگ تر و باصفاتر است. در کل از آن پارک های تهران است که همیشه مثل یک گزینه ثابت گوشه ذهنتان می ماند و هر از چند گاهی هوس وقت گذرانی در آن به سراغتان می آید.

پل معلق آسمان، مهمترین جاذبه پارک نهج البلاغه و یکی از نمادهای پایتخت محسوب می شود. این پل اولین پل معلق تهران و دومین نمونه در ایران به شمار می رود که طول آن به ۲۸۵ متر و عرض آن به دو متر می رسد. ارتفاع پل معلق ۶۵ متر و حداکثر ارتفاع آن ۸۵ متر است و این پارک را به بوستان پردیسان متصل می کند. به طور هم زمان، ۲۰۰ نفر بازدیدکننده می توانند روی عرشه پل تردد و توقف کنند.

یکی دیگر از دیدنی های پارک نهج البلاغه، مزار شهدای گمنام است. در سال ۱۳۸۹و هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر سه شهید گمنام جنگ تحمیلی که در عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده بودند، در این بوستان به خاک سپرده شدند. به مناسبت های مختلف مراسم و برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در این مزار برگزار می شود.

 

مسافر شهر تهران هستید؟ تهران پلاک با اجاره روزانه سوئیت جنت آباد همراه شماست!

اگر قصد سفر به تهران را دارید، به احتمال زیاد به هتل آپارتمان در غرب تهران نیاز پیدا می کنید، غرب تهران دارای مراکز و دسترسی آسان به سراسر تهران است و همه هتل آپارتمان های پیشنهاد شده توسط تهران پلاک دارای بهترین قیمت می باشند.

پارک پردیسان: از جمله پارک های غرب تهران بوده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست در دهه پنجاه ساخته شده است. این پارک به عنوان یک پارک تفریحی، علمی، آموزشی و پژوهشی معرفی شده که به عنوان یک بوستان جنگلی در شمال غرب تهران واقع شده و می توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در غرب از آن یاد کرد.

برخلاف تصور مردم، پارک پردیسان باغ وحش ندارد؛ بلکه این بوستان دارای مرکز بازپروری حیات وحش، کلینیک تخصصی حیات وحش و مرکز تکثیر و بازپروری یوز آسیایی است که در آن پذیرای حیوانات آسیب دیده و گمشده ای است که به خاطر شرایط ناهموار جغرافیایی یا تجارت سیاه قاچاقچیان از محل زندگیشان دور افتاده یا زخمی شده اند. حیوانات یاد شده در این مرکز نگهداری می شوند و پس از درمان و بر طرف شدن مشکل، در دامان طبیعت رها می شوند. برای حیواناتی هم که نمی توانند به طبیعت برگردند، یک جایگاه خاص تعریف می شود یا در صورت امکان بعد از تیمار شدن به باغ وحش منتقل می شوند.

مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان دارای دو بخش حیات وحش طبیعی، شامل جانوران بومی مانند پرندگان و خزندگان و حیات وحش در حال اسارت در سه گروه گوشت خوران، علف خوران و پرندگان است. در این حیات وحش زیبا، حیوانات و پرندگان گوناگونی مانند گرگ، خرس، طاووس، جغد و... نگهداری می شوند و مورد بازدید قرار می گیرند.

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان یا موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی پردیسان، در سال ۱۳۸۳ به منظور نمایش گونه های گیاهی و جانوری جهان و همچنین گونه های جانوری کمیاب در ایران مانند هوبره، سیاه خروس، گور ایرانی، یوزپلنگ و میش مرغ افتتاح شده است.

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان ۱,۸۰۰ متر وسعت دارد. اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ به صورت ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺗﺨﺼﺼﯽ ﮔﻮﻧﻪﻫﺎی ﮔﯿﺎﻫﯽ، ﺟﺎﻧﻮری و ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﺳﻨﮓ و ﮐﺎﻧﯽ و ﻓﺴﯿﻞ است. انواع حیوانات و حشرات به صورت تاکسیدرمی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. این موزه همچنین دارای چهار بخش نمایشگاهی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی است و کارگاه تاکسیدرمی نیز دارد.

پارک گفتگو: این پارک بر اساس ترکیبی از سبک های باغ های ایرانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و ژاپنی تاسیس شده است. وجود پوشش گیاهی مختلف به همراه تندیس مشاهیر بزرگ از جاذبه های آن است.

این پارک به عنوان یکی از جاهای دیدنی در غرب تهران شامل زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، آمفی تئاتر، کتابخانه و ساختمان کوشک (مرکز آموزش)، مسجد، رستوران، فروشگاه کتاب و ... است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۳:۴۳ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)