آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

جان پناه آسانسور چیست؟

جان پناه آسانسور چیست؟ این سوال را خیلی ها جوابش را نمی دانند! اگر جزو این دسته هستید با ما در این مقاله همراه شوید. با آسانسور مانا یکی از بهترین مراکز تعمیر و سرویس آسانسور همراه باشید!
وسایل مکانیکی مانند آسانسور در بعضی مواقع می تواند باعث ایجاد حادثه برای انسان شوند، بیشتر این مشکلات به خاطر رعایت نکردن مسائل ایمنی و یا بر خورد دار نبود از سرویس و نگهداری آسانسور مناسب به وجود می آیند، در این میان همیشه بیشترین آسیب به نصابان آسانسور و سرویسکاران آسانسور وارد می شود.

برای همین موارد امنیتی زیادی در هنگام طراحی و نصب کردن آسانسور برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سرویسکار تعبیه شده، جان پناه آسانسور هم یکی از مهم ترین بخش از موارد ایمنی است.

جان پناه آسانسور چیست؟

به فاصله بین پایین ترین حد ایست کابین تا انتهای چاه آسانسور و فاصله بین بالا ترین حدیست کابین تا ابتدای چاه آسانسور جان پناه آسانسور گفته می شود.

در همه آسانسور های استاندارد در قسمت بالا و پایین جاه آسانسور جان پناه تعبیه شده است تا سرویسکار بتواند در زمان سقوط آسانسور و یا در زمان بالا رفتن بیش از حد آسانسور سرویسکار می تواند در آن قسمت پناه بگیرد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

بافر چیست؟

بافر نوعی ضربه گیر پلاستیکی، هیدرولیکی یا فنری است که در هنگاه وقوع حادثه سقوط کابین، کابین با بافر برخورد کرده و انرژی ناشی از برخورد را با جمع شدن در خود ذخیره می کند.

بافر علاوه بر نجات جان نصاب های آسانسور و سرویسکار های آسانسور با کاهش ضربه ناشی از سقوط کابین صدمات ناشی از سقوط را برای مسافران آسانسور هم کاهش می دهد.

در سال 1945 یک هواپیما با ساختمان امپایر استیت برخورد کرد و انفجار باعث پاره شده کابل های آسانسور و در نتیجه سقوط آسانسور شد، به طرز معجزه آسایی تنها مسافر آسانسور که یک خانم بود از سقوط آسانسور از 75 طبقه جان سالم به در برد این خانم زندگی خودش را مدیون ضربه گیر های کف آسانسور و همچنین عکس العمل مناسب خودش است.

در مورد ساختمان های قدیمی که جان پناه ندارند، جهت پیشگیر از وقوع حادثه بهتر است سرویسکار آسانسور از سکو های فلزی متحرک استفاده کنند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۰۹ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)