آسانسور مانا آسانسور مانا .

آسانسور مانا

سرویس ماهیانه آسانسور


با برنامه ریزی برای سرویس و نگهداری منظم با یک شرکت تعمیرات آسانسور مثل شرکت ساختمانی آسانسور مانا، شما قبل از بروز اشکالات احتمالی به جای انتظار برای اقدام تا وقتی اشکالی پیش بیاید، در بالای اشکالات احتمالی باقی می مانید.

 

سرویس و نگهداری آسانسور عملکرد آسانسور را بهبود می بخشد و باعث سهولت استفاده کاربران گردد. بدون انجام خدمات سرویس و نگهداری مناسب، شما امکان دارد با اشکالات احتمالیآسانسور مسکونی خود روبرو شوید که منجر به هزینه های تعمیر و سرویس بسیاری می گردد. هرچه مدت آن را به تعویق بیاندازید، به احتمال زیاد آسانسور شما به تعمیر بیشتری نیاز خواهد داشت.

سرویس ماهیانه آسانسور حرفه ای، مطمئن و سریع!
وقتی صحبت از سرویس ماهیانه آسانسور قابل اطمینان می گردد، موارد بسیاری وجود دارد که باید جستجو کنید – مواردی که فرد معمولی احتمالا از دست می دهد، به همین علت سرویس و نگهداری حرفه ای آسانسور ضروری است.

مواردی مثل بازرسی، آزمایش ایمنی، تعمیر مجاز کارخانه و سرویس و نگهداری معمول همه موارد اصلی نگهداری آسانسور مسکونی است. وقتی افراد حرفه ای می آیند تا به آسانسور شما نگاه کنند، موارد مختلفی وجود دارد که آن ها در اطراف ماشین آسانسور، گودال و ماشین آلات آسانسور بررسی می کنند تا مطمئن شوند همه چیز آنطور که باید عمل می کنند.

در اتاق ماشین متخصصان سیم کشی برق شما را بررسی می کنند، روغن را بررسی می کنند تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی روغنکاری شده است و مطمئن می شوند راهی برای ورود به اتاق ماشین وجود دارد که مطابق با استانداردهای کد است.

در داخل کابین آسانسور، سرویسکار آسانسور اطمینان حاصل می کند که درها می توانند به درستی باز و بسته شوند، سقف، نرده ها و دیوارها را برای مشاهده هر آسیب دیدگی بررسی می کند، چراغ هایی را که امکان دارد سوخته باشند تعویض کرده و تلفن اضطراری را بررسی می کند.

سرویسکار پانل و میزان پاکسازی درب را بررسی کرده و هر چراغ سوخته را تعویض می کند. او قاب کابین، سیستم ریلی، کابل ها را برای هر نشانه ای از سایش، دروازه ها، تمام مدارهای ایمنی را بررسی می کنند و سیستم را بررسی کرده تا مطمئن شود در بهترین شرایط قرار دارد. سرویس ماهیانه آسانسور 

آیا عدم سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور باعث خراب شدن آسانسور می گردد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ گاهی نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور، که با صرف وقت و هزینه بسیار کم قابل حل است، باعث ایجاد مشکل در یکی از قسمت های اساسی آسانسور می گردد و احتمال دارد باعث ناهنجاری هایی در ساختمان ایجاد کند و هزینه حل خراب شدن آسانسور را چند برابر می کند و احتمال دارد خسارت ها مالی و جانی هم به بار آورد.

سرویس ماهانه آسانسور باعث افزایش امنیت آسانسور محل سکونت یا محل کار شما می گردد.

یک قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور با کیفیت باید با توجه به برنامه کنترل نگهداری طراحی گردد. همینطور باید اطمینان حاصل گردد که آسانسورهای شما:

ساکنین را ایمن نگه دارید.
با کدهای قابل اجرا مطابقت داشته باشید.
از تعمیر پرهزینه و تعویض قطعات خودداری کنید.
بازرسی های مورد نیاز را پشت سر بگذارید.

تعمیرات آسانسور به صرفه تر است یا سرویس و نگهداری آن ؟
بعضی از افراد گمان می کنند که هر موقع آسانسور به تعمیر نیاز داشت همان موقع بهتر است تا تعمیر گردد چون گمان این افراد این است که سرویس و نگهداری آسانسور یک هزینه اضافی است. سرویس ماهیانه آسانسور خیلی به صرفه تر است و باعث می گردد از بروز آسیب های جدی پیشگیری کند و هزینه های مالی ان را کاهش دهد.

مشکل در یک بخش آسانسور چه مشکلاتی به دیگر بخش ها وارد می کند ؟
همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم مشکل در یک بخش باعث می گردد به دیگر بخش ها هم آسیب برسد علت آن هم این است که دیگر سیستم آن هماهنگی سابق خود را از دست می دهد و به بخش های مختلف آن فشار بیش از حد وارد می گردد. سرویس ماهیانه آسانسور 

برای مثال دقت داشته باشید در صورتی که سیم های آسانسور و یا سیم بکسل دچار آسیب شده باشد، همین مورد می تواند باعث آسیب به فلک های کششی آسانسور گردد، درنهایت هم امکان پارگی سیم بکسل و سقوط آسانسور هم وجود دارد و صدمات مالی و جانی بسیاری را به فرد وارد می کند.

مشکل قطعات آسانسور ناشی از عدم سرویس و نگهداری مرتب آسانسور
آیا نبود سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور باعث خراب شدن آسانسور می گردد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ گاهی نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور، که با صرف وقت و هزینه بسیار کم قابل حل است، باعث ایجاد مشکل در یکی از قسمت های اساسی آسانسور می گردد و هزینه تعمیرات آسانسور را چند برابر می کند.

عدم سرویس و نگهداری آسانسور به صورت دوره ای و منظم باعث مشکل قطعات اساسی آسانسور می گردد. معمولاْ هزینه ای که برای تعمیر و جایگزینی این قطعات وجود دارد، بیش از هزینه سرویس ماهیانه است.

عواقب نادیده گرفتن اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور
مشکل در «رزیستور»های تابلو فرمان باعث مشکل «درایو» تابلو فرمان می گردد؛ «درایو» یکی از گران قیمت ترین قطعات آسانسور است؛ (حدود 7-8 میلیون تومان). این در حالی است که اگر در سرویس ماهیانه آسانسور مشکل رزیستور تشخیص داده گردد، هزینة تعویض «رزیستور» حدود 300 -400 هزار تومان است.
عیب یابی نکردن «سیم بکسل» باعث می گردد که افراد متوجه خوردگی «سیم بکسل» نشوند؛ خوردگی «سیم بکسل» باعث لیز خوردن «سیم بکسل» و در نهایت سقوط آسانسور می گردد.
تنظیم نبودن «فنر گاورنر» که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل حل است، باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن «ریل»های آسانسور می گردد.
کم شدن روغن «موتور گیریبکس» که تنها با اضافه کردن روغن در سرویس ماهیانه می توان آن را برطرف کرد، باعث خرد شدن کل «موتور گیریبکس» و از از بین رفتن آن می گردد. هزینه روغن موتور گیربکس کجا هزینه موتور گیربکس کجا!
کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی «لقمه های پاراشوت»-که تنها با تمیز کردن لقمه ها به صورت منظم در هر بازدید سرویس و نگهداری انجام می گردد- باعث «پاراشوت» کردن آسانسور و از بین رفتن «ریل»های آسانسور می گردد.
سرویس ماهیانه آسانسور


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۳:۲۶ توسط:الفباوب موضوع: نظرات (0)